10 Nisan 2009 Cuma

İsimler ve meslekler

Denizcilik müsteşarlığından bir kişinin mail adresine ulaşmam gerekiyordu. Mail adresini bulmak için müsteşarlığın sitesine girdim, sitenin anasayfasında atamalarla ilgili haberler vardı. Sayfada Hızır Reis ile ilgili bir haber başlığı gözüme çarptı. Tezle meşgul zihnimde en geniş araziye sahip bu ismi görünce istemsiz bir şekilde atama haberini okumaya başladım. Haber şu:


"Denizcilik müsteşarlığı İzmir bölge müdürlüğüne Hızır Reis Deniz atandı. 1963 Trabzon Beşikdüzü doğumlu Hızır Reis Deniz evli ve Tuna ve Uluç Reis isminde iki oğlu var."



Bence bu arkadaşımızı bölge müdürlüklerinde harcamak yerine, direk deniz kuvvetleri komutanı yapmak lazım. Hızır Reis harbiye'ye girmediği için bu fırsatı kaçırmış ama ben oğlu Uluç Reis Deniz'den ümitliyim. Bahriyeye kapağı attığı takdirde, bu isimle önünde kimsenin durabileceğini sanmıyorum.

3 yorum:

  1. Adanmışlık böyle bir şey işte; bak mesela bizden bir bok olmaz katiyyen. Ancak beni bu postta daha çok hayrete düşüren bir şey varsa senin Denizcilik müsteşarlığından biri ile tezin hakkında irtibata geçme arzun. Kaynaklar, kitaplar, makaleler bitti; tarih disiplinine "reankare bedenler üzerinden sözlü tarih" metodolojisi getirmeye mi çalışıyorsun; ne yapacaksın müsteşarı ahaha valla hiç güleceğim yoktu lan.
    Oldu olacak git Barbaros Hayreddin'in mezarında istiareye yat, belki rüyana girip üç-beş tüyo verir ahah

    YanıtlaSil
  2. Yok lan dallama :) İdris Bostan'a mail attım, adam istanbul bölge müdürlüğünde danışmanlık mı ne yapıyormuş. Haftanın iki günü oradaymış, oraya gel dedi. Orada da kendi doktora öğrencisi çalışıyormuş, ondan randevu almamı istedi. Hikaye bundan ibaret yani. Yoksa daha tozutmadım.İdris Hoca hakkındaki düşüncelerimi de bilahare özelden paylaşırım :)

    YanıtlaSil
  3. meraba ben hızırreis denizin büyük oğlu tuna deniz yormlarıız için teşekkürler. bende babamın izii sürdürmeyi devam edicem...

    YanıtlaSil